måndag 14 maj 2012

Vår trappa

Jag är fortfarande så himla nöjd med vår trappa och terrassen. Vi grävde för hand i två veckor och marken är förbaskat stenig, men jag älskar att sitta där med mitt morgonkaffe.

När alla träkåkar i Skärgårdsstad har ruttnat eller ifall en meteorit slår ner över oss så kommer vår gedigna stentrappa stå kvar och arkieloger kommer i framtiden att ha denna som något slags bevis på att människorna här kunde använda sig av murbruk, armeringsjärn, stenyxor och allt. Kanske hittar de fossiler i form av glasspinnar och hundhår.

Fast det ser lite tomt ut nu, tycker jag. Vi får nog ta och sätta dit lite fler krukor.

Någon som vet hur man får fart på den där rosen? Bilden är tre år gammal och den har inte blivit högra och tjockare trots gödning, ny jord varje år lagomt med vatten osv. Ibland har den lite löss dock. Det kanske är därför den inte vill växa.

2 kommentarer:

  1. Vad fint ni har gjort! Jag tycker oxå att det är roligt med trädgård och växter. Ang rosen, får den mycket sol? Och löss är ju ett gissel....

    SvaraRadera
  2. Hej Kattis! Kul med min första kommentar! Rosen har sol från tidig morgon till ca 14. Tror du att det är för lite?

    SvaraRadera