onsdag 23 maj 2012

Mossflox och tulpaner

Om jag hade fått bestämma så kanske tulparnerna varit lite mer färkodade, men jag är så glad att min man tryckte ner de där lökarna den där hösten då jag var nyförlöst och hade annat i tankarna.

I förgrunden syns mossfloxen som breder ut sig och så här års är den fantastisk. De vackraste blommorna jag har är vita. Förmodligen därför att jag i början var lite feg och planterade mest vita blommor och det är de som nu har tagit sig såhär några år senare. Men jag tycker faktiskt att det är väldigt vackert med vita blommor. Jag tror vi har som mest blomning så här års också. Jag har mest gått på känsla när jag har handlat växter och inte funderat så mycket på att ha blomning hela sommaren. Förra året köpte jag bara sånt som blommar i juli så jag hoppas på lite mer spridning i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar