måndag 14 maj 2012

Några blommor på väg upp (obs! Nördvarning)


Funkian (Hosta) på väg upp. Visst blir man fascinerad varje år av styrkan och kraften? 

Rosa praktnäva. Jag åkte till växtförsäljningen med min dotter på snart sex år och hon plockade ner lite av varje i korgen, mest rosa blommor och den här slank med. Jag tänkte: Varför inte!? Den är planterad på en plats där jag lyckats ta död på några föregångare bland annat en Iris och en stickling från Daggkåpa och jag begriper inte riktigt varför. Det står en En bakom. Kan det vara det? Fast ett par dm till vänster växer både Pion och Daggkåpor som verkar må finfint. 


Min barndoms somrar: Borstnejlika. Jag fick frön av en kompis för några år sedan och de blir bara vackrare för varje år. Lite oestetiskt i rabatten dock då de växer lite hur som helst och är olika långa. 

2 kommentarer:

  1. Så, nu har jag kikat in! Trädgårdsintresserad är jag ej men follower tänker jag ändå bli, för det är kul att uppdatera sig på sina vänners liv och leverne. Och det är kul att se hur ni har det, det verkar vara jättefint!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla! Vilken snygg bild på dig! Du kanske får coacha mig lite för det här är här nytt för mig. Är en av mina tre "medlemmar" du, eller är inte medlem och follower samma sak?
    Såg du mitt inlägg på din blogg eller kom du hit via Fejjan?

    SvaraRadera